تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/07/29 - 07:28
کد خبر: 520196

بررسی هدف قرار دادن خانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی توسط پهپاد حزب‌الله؛

آسمان اسرائیل دیگر امن نیست/ حمله پهپادی مقاومت به خانه عنکبوت

آسمان اسرائیل دیگر امن نیست/ حمله پهپادی مقاومت به خانه عنکبوت

پس از هدف قرار گرفتن خانه نتانیاهو توسط پهپادهایی از لبنان، وضعیت آماده‌‌‌باش و تدابیر امنیتی در خصوص همه شخصیت‌‌‌های اصلی در اسرائیل لحاظ شد. همچنین منابع از استقرار نیروهای امنیتی در اطراف خانه نتانیاهو در قیساریه خبر دادند. نکته مهم اما این است که این پهپادها راحت‌‌‌تر از چیزی که تصور می‌شود وارد آسمان تل‌‌‌آویو شده‌‌‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز شنبه برای بار سوم، پهپادهای لبنانی توانستند از پدافندهای اسرائیل عبور کنند و خود را به خانه نتانیاهو، نخست‏ وزیر اسرائیل برسانند و در آنجا منفجر شوند. البته نتانیاهو و خانواده‏اش آنجا نبودند و بر اساس گزارش‌ها افرادی که در آنجا بودند، زخمی شدند.

ورود پهپاد لبنانی به قدری آسان بود که دستمایه طنز در کشورهای عربی شد. سخنگوی نتانیاهو نیز خبر برخورد یک پهپاد پرتاب‌شده از لبنان به اقامتگاه نتانیاهو در قیساریه در شمال تل‏آویو را تایید کرد. پس از این رویداد، تدابیر امنیتی درخصوص شخصیت‌های رژیم صهیونیستی لحاظ شد.

حمله پهپادی به خانه نتانیاهو

آسمان اسرائیل دیگر امن نیست. دیگر گنبدهای آهنین آن نیز توان ایجاد ممانعت برای پهپادهای لبنانی را ندارد. روز شنبه برای بار سوم، پهپادهای لبنانی توانستند از تمام پدافندهای دفاعی اسرائیل عبور کنند و خود را به خانه نتانیاهو، نخست‌‌‌وزیر اسرائیل برسانند و در آنجا منفجر شوند.

البته نتانیاهو و خانواده‌‌‌اش آنجا نبودند اما بر اساس گزارش‌‌‌ها افرادی که در آنجا بودند، زخمی شدند. ورود پهپاد لبنانی به قدری آسان بود که دستمایه طنز در کشورهای عربی شد. تصاویری در شبکه‌‌‌های اجتماعی نشان می‌‌‌داد که پهپاد لبنانی در حال عبور از کنار یک هلی‌‌‌کوپتر آپاچی است و هر چقدر این آپاچی تلاش کرد که این پهپاد را ساقط کند، نتوانست. برخی در شبکه‌‌‌های اجتماعی به طنز نوشتند که این پهپاد آدرس خانه نخست‌‌‌وزیر اسرائیل را از این هلی‌‌‌کوپتر گرفته است.

حمله پهپادی به خانه نتانیاهو

ورود این پهپاد به آسمان سرزمین‌‌‌های اشغالی برای بار اول نیست و در یک هفته گذشته سه‌‌‌بار این اتفاق افتاده است. به گزارش الجزیره و به گفته سخنگوی نتانیاهو، یک پهپاد پرتاب‌شده از لبنان به اقامتگاه نتانیاهو در قیساریه در شمال تل‌‌‌آویو برخورد کرد. در این بیانیه آمده است که نتانیاهو و خانواده‌‌‌اش در زمان حمله در قیساریه نبودند. یدیعوت آحارونوت روزنامه عبری‌زبان نوشت: دفتر نتانیاهو از افشای محل اختفای نخست‌‌‌وزیر رژیم اسرائیل در هنگام انفجار پهپاد در قیساریه خودداری کرد. این روزنامه افزود: یک پهپاد حدود ۷۰ کیلومتر از لبنان طی کرد و مستقیما به ساختمانی در قیساریه برخورد و ترکش‌‌‌های آن نیز به ساختمان مجاور اصابت کرد.

پس از هدف قرار گرفتن خانه نتانیاهو توسط پهپادهایی از لبنان، وضعیت آماده‌‌‌باش و تدابیر امنیتی در خصوص همه شخصیت‌‌‌های اصلی در اسرائیل لحاظ شد. همچنین منابع از استقرار نیروهای امنیتی در اطراف خانه نتانیاهو در قیساریه خبر دادند. نکته مهم اما این است که این پهپادها راحت‌‌‌تر از چیزی که تصور می‌شود وارد آسمان تل‌‌‌آویو شده‌‌‌اند. رادیو ارتش اسرائیل به نقل از یک منبع امنیتی این رژیم گفت که سرویس‌‌‌های امنیتی اسرائیل حمله هواپیمای بدون سرنشین در قیساریه را یک شکست امنیتی بسیار جدی می‌‌‌دانند و تحقیقات در مورد نقض‌های امنیتی آغاز شده است.

نور عوده خبرنگار الجزیره که دیگر نمی‌تواند گزارش‌‌‌های خود را از سرزمین‌‌‌های اشغالی ارسال کند، چرا که اسرائیل شبکه الجزیره را بسته است، در گزارش تصویری از اردن در خصوص این حمله گفت: ما ویدئوهایی را دیده‌‌‌ایم که ساکنان قیساریه در مورد حمله پهپاد به اقامتگاه نتانیاهو ارسال کرده‌‌‌اند.

در این حمله خانه نخست‌‌‌وزیر اسرائیل مورد حمله قرار گرفت. نه نتانیاهو و نه خانواده او در زمان حادثه حضور نداشتند. به گفته این خبرنگار، ارتش اسرائیل سانسور و محدودیت‌های شدیدی را بر رسانه‌‌‌های اسرائیلی اعمال کرده و همچنین منطقه را محاصره کرده است. تجار و سیاستمداران در این منطقه زندگی می‌کنند، جایی که قدرت و دارایی‌‌‌های استراتژیک زیادی از جمله پایگاه‌‌‌های نظامی و پالایشگاه‌های نفت در آن متمرکز شده است. نکته عجیب آنکه هیچ آژیر خطری در این منطقه به صدا در نیامد، درحالی‌که در نواحی همجوار صدای آن بلند شد. حزب‌الله از تاکتیک پرتاب پهپاد و موشک با هم به سمت اهداف مختلف استفاده می‌کند.

بعد از این حمله، دفتر نتانیاهو و ارتش اسرائیل برخی از به‌‌‌روزرسانی‌‌‌ها را با خبرنگاران به اشتراک گذاشتند که البته اطلاعات آن به صورت کلی بیان شد. ارتش اسرائیل گفت: این پهپاد از لبنان پرتاب شد و مستقیما به خانه نخست‌‌‌وزیر در قیساریه اصابت کرد. پلیس برای یافتن بقایای این پهپاد در محل حمله حاضر شد. طبق گزارش‌‌‌ها، دو پهپاد دیگر که همزمان به آسمان وارد شده بودند رهگیری شدند. این حادثه باعث ایجاد زنگ خطر در پایگاه نظامی گلیلو شد، اما ارتش بعدا متوجه شد که هواپیماهای بدون سرنشین در آن منطقه نبوده‌‌‌اند.

همزمان گزارش‌‌‌ها از سرزمین‌‌‌های اشغالی نشان می‌دهد که روز شنبه پدافند هوایی و آژیرهای هشدار در ده‌‌‌ها شهر در شمال اسرائیل در مرز با لبنان فعال شد؛ زیرا موشک‌‌‌های رهگیر در هوا به دلیل حملات راکتی در حال انفجار بودند. همچنین آژیرهای خطر نیز در شهر حیفا به صدا درآمد و آسمان حیفا شاهد حضور چند موشک گروه مقاومت لبنان بود. شبکه تلویزیونی الجزیره همچنین در گزارشی اعلام کرد که روز شنبه از شلومی، شهری در شمال اسرائیل نیز دود به هوا برخاست. گزارش شده است که حزب‌‌‌الله لبنان به سمت پایگاه نظامی اسرائیل در شمال حیفا، چند راکت شلیک کرده است. رسانه‌‌‌های اسرائیل از شدت حملات حزب‌‌‌الله نوشتند و حمله پهپادی حزب‌‌‌الله به خانه نخست‌وزیر این رژیم را «روز شوم» اسرائیل خواندند.

واکنش نتانیاهو به هدف قرار گرفتن خانه‌اش

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی به هدف قرار گرفتن خانه‌اش در «قیساریه» واکنش نشان داد. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این‌باره گفت: ما تا پایان ادامه خواهیم داد و هیچ چیزی ما را در این راه باز نخواهد داشت. طبق گزارش شبکه الجزیره، دفتر نتانیاهو نیز اعلام کرد که یک پهپاد پرتاب‌شده از لبنان مستقیما به خانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قیساریه در جنوب حیفا برخورد کرد؛ اما او آنجا نبود.

گزارش از محمد جهاد 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به موقع باید به حساب کشورهای عربی رسید
نبرد سنگین رزمندگان حزب الله با نظامیان اسرائیلی در الضهیره
اگر مرد هستید، فقط تروریست را بکُشید، چرا زن و بچه را می‌کُشید؟!
دفتر نقاشی دانش‌آموزان مانتو خانم معلم هرمزگانی شد +عکس
واکنش شدیداللحن ایران به شهادت بانوی ایرانی توسط اسرائیل در لبنان
رسانه اسپانیایی برنده «توپ طلا» را لو داد
الگوی من ژاوی است
ماهواره‌های جدید رقیب استارلینک به مدار رسیدند
شرایط شرکت در حراج چای دبش اعلام شد +جزئیات
دیدار نابغه تنیس روی میز ایران با مشاور رهبرانقلاب
آکسفام کشته شدن ۴ مهندس آب در غزه را محکوم کرد
بورس ۲۰ هزار واحد دیگر ریخت
کمک ۴۷ میلیون دلاری کانادا به اوکراین
۵ زندانی به کمک قهرمان کشتی جهان آزاد شدند
۲۰ هزار فلسطینی در جبالیا آواره شده‌اند
کشف ۶ تن بستنی تاریخ مصرف گذشته
رسانه‌های عبری: حزب‌الله سلاح‌های دقیقی در اختیار دارد
آمریکا درز اسناد کاملا محرمانه درباره حمله اسرائیل به ایران را بررسی می‌کند
انگلیس جنگ نیابتی علیه ما راه انداخته است
رونمایی از پیراهن پرسپولیس و السد
واردات این نوع خودروها ممنوع شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top